Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Съвети за балансирано хранене

Какви зърнени култури без глутен можеш да избереш?

Когато се спазвате хранителен режим, който не включва глутен, е важно редовно да присъстват зърнени култури. По-долу ще намериш предложение кои да бъдат те.

Царевица, просо, ориз
Тези три зърнени култури могат да се включат в безглутенова диета.По специално внимание ще обърнем на ориза, при който има повече специфики.

От ориза басмати до жасминовия ориз има много възможности за избор. Важно е да знаеш обаче, че дивият ориз, наричан още индийски или черен ориз (който всъщност не е ориз, а семена на водно растение) не може да се използва в диета без глутен, тъй като може да бъде заразен с глутен по време на прибиране на реколтата.

Препоръчваме ви да се спрете на кафявия ориз! Той има повече хранителни фибри, витамини, минерални вещества отколкото своя бял събрат, също така съдържа и фитонутриент, който има защитно действие.

При по-лека форма на чувствителност към глутен може да се допусне консумацията на максимум 50-60 грама дневно от замърсен с глутен овес, което прави диетата по-разнообразна. При по-тежка форма и в някои определени случаи (напр. нереагираща на диетата, т.нар. рефрактерна целиакия) овесът трябва да се избягва.

Елда, амарант, киноа
И трите са суровини с високо съдържание на безглутенови влакна, които ботанически не са класифицирани като истински зърнени култури (така наречените фалшиви зърна), но чиито плодове и употреба са сходни на зърнените.

Вижте повече за елдата и киноата.

Не забравяй за се конкултираш със специалист преди да направиш промени по хранителния си режим.

Подобни статии