Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Съвети за балансирано хранене

Как да свалиш килограмите след бременността

След раждането предстои един от най-щастливите моменти в живота ти. Грижата към детето, разбира се, е приоритет, но това не означава да загубиш хубавата си фигура. Бременността е добавила към тялото ти определени килограми и сега е моментът да върнеш първоначалното си тегло.

Как ще свалиш килограмите след бременността? Ето и няколко съвета:

Ако кърмиш

Периодът на кърменето, т.е. около първите 6 месеца до 1 година, не е подходящ за строги хранителни режими, които вероятно няма да покриват нуждите на майката кърмачка от хранителни вещества. Например, един режим с ниско съдържание на селен, йод и витамини В комплекс, може да повлияе лошо на образуването на майчиното мляко. Въпреки това, понеже човешкият организъм е перфектно създадена машина, той е в състояние да предаде повечето хранителни вещества на новороденото, независимо от качеството на хранене на майката.

Самото кърмене помага на майката да свали излишните килограми. Но точно как:

За да се произведат 100 ml мляко, майката изразходва около 85 калории. През първите 6 месеца средното дневно производство на майчино мляко е около 750 ml. Следователно, разбира се, майката-кърмачка изразходва около 600 калории дневно за производството на кърма, т.е. около 4200 калории седмично или 16 800 калории месечно. Това с няколко думи се изразява в загубата на 2,5 килограма месечно, единствено и само с кърменето, без да се променя нищо в храненето на майката. Следователно след 6 месеца загубата на тегло ще бъде около 10-15 килограма, т.е. толкова килограми, колкото си качили по време на бременността. Не е ли просто?

Какво се случва обаче с жените, които не кърмят? Или какво се случва в много честите случаи, в които една жена по време на бременността качи повече килограми от нормалното?

До това се стига, тъй като често бременните вярват на мита, че „Сега съм бременна и трябва да ям за двама, следователно да ям двойно повече“. Това е много голяма грешка. Енергийните нужди на бременната се увеличават с около 300 калории на ден след първото тримесечие от бременността. Тези 300 калории могат да се изразят в една чаша мляко, 1 плод и 1 филия хляб повече и нямат връзка с преяждането и булимията, от която се разболяват някои бременни. Но каквото е станало, станало е. Важното е, че се е родило едно здраво бебче. Излишните килограми могат да се свалят и да имаш отново тялото, което си имали преди бременността.

Какво ще трябва да направиш?

Тук се изисква малко търпение. Трябва да знаеш, че излишното тегло не се е натрупало в тялото ти за един ден, нито за седмица, а за цели 9 месеца. Не очаквай, следователно, да го свалиш за няколко дни. Не се измъчвай с хранителни режими, които обещават лесна и бърза загуба на тегло. Единственото, което ще загубиш, е времето си и добрата си психика. Трябва да имаш предвид, че правилното темпо за загуба на тегло е 2 килограма на месец, т.е. половин килограм седмично. Това ще постигнеш лесно с едно балансирано хранене (не диета), което ще съдържа всички необходими хранителни съставки за твоето тяло и едновременно ще ти дава необходимите калории.

Ако следваш тези съвети ще възвърнеш постепенно и здравословно теглото си:
 

  • Започни да закусваш. Проучвания показват, че тези, които консумират храна сутрин, имат по-ниско тегло и избягват хапването през деня.
  • Не пропускай обяда. Забрави, че ако ядеш малко, ще загубиш повече тегло. Това не важи. За да отслабнем, трябва да ядем по малко и начесто храни, които ще държат нивата на глюкозата в кръвта ни стабилни, а метаболизма ни постоянно активен. Не се паникьосвай и не се крий зад оправданието, че нямаш време. Дори една чаша мляко следобед или едно зърнено блокче, или един плод се смятат за добър обяд.
  • Не се лишавай от нищо. Забрави режимите, които изключват определени храни. Истината е, че ако си забраним нещо, след това ще го консумираме в по-големи количества. Наслади се дори на любимото си сладко, но съзнателно и винаги с мярка.
  • Комбинирай основните си ястия винаги със зеленчукова салата. Зеленчуците пораждат чувство на ситост и едновременно са източник на витамини.
  • Когато ядеш навън, предпочитай нетлъстото месо, риба и пиле. Комбинирай го със зеленчуци и избягвай мазните рецепти.
  • Яж винаги, доколкото си гладна. Никога не стигай до момента, в който да кажеш: „Ох, преядох“.
  • Храни се бавно, след като започнеш яденето си направи една малка почивка в първите 15 минути от него. Ще видиш с изненада, че си се нахранила, без да си яла много.
  • Пресметни правилно количеството, което ще сготвиш. Не е нужно да изяждаш това, което остава, само за да не го изхвърлиш. Реално го "хвърляш" в стомаха си и това ти вреди.
  • Хидратирай постоянно организма си, за да поддържаш активен метаболизма си. Пий редовно вода, дори и да не си жадна. Също така супите съдържат достатъчно количество вода и могат да те хидратират. Наблягай на топлите напитки без много калории. Водата е най-добро средство за хидратация.
  • По време на бременност нуждите на тялото от Калций са увеличени. Запасите от Калций сега се нуждаят от допълване. Консумирай ежедневно поне 3 порции млечни продукти, но залагай на нискомаслени, за да не трупаш калории. Не забравяй, че Калцият не се съдържа в мазнините, следователно едно нискомаслено мляко има същото съдържание на Калций като пълномасленото.
  • Замести обработените зърнени храни с пълнозърнести. Например: черният хляб има същите калории като белия, но много по-висока хранителна стойност на витамини и минерали. Също така пълнозърнестите продукти имат по-високо съдържание на фибри и ти дават чувство на ситост за по-дълго време, като по този начин избягваш междинните похапвания.
  • Включи движението и физическата активност в ежедневието си. Освен това, че упражненията помагат на доброто здраве, те ни карат да консумираме енергия и така да премахваме излишните телесни мазнини.


Така че се наслади без страх на новия период от живота си. Направи малки промени в храненето си, движи се малко повече и наблюдавай как килограмите се топят, без даже да го усещаш.

Подобни статии