Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Активен живот

Три спорта за теб и твоето дете

Пролетта наближава, а какъв по-добър начин да я посрещнеш от това да започнеш да практикуваш някой спорт с детето си!
Активността, назависимо дали на открито, или на закрито, ще помогнат на теб и малчугана ти да сте в добра форма и в добро настроение. До тук добре, но се чудиш на какъв спорт точно да заложите. В следващите редове може да намериш точната за теб активност през пролетта.

Скуош
Март месец е идеален за скуош, тъй като времето навън все още не се е затоплило достатъчно, за да се отдадеш на спортни занимания на открито.

Какво точно представлява скуошът? Това е ракетен спорт, който се играе от двама души в затворено помещение с четири стени. Геймовете са с продължителност до 11 точки, а точка се печели тогава, когато противникът не успее да стигне до топчето или не уцели челната стена.

Малцина знаят, но скуошът води началото си от затворите в Англия. През XIX лишените от свобода се забавлявали изпращайки по стените, с помощта на дървени ракети, парцалени топки. Играта бързо се популяризира из Острова и се превръща в любимо развлечение на висшата класа.

Подходящо е да запознаете детето с този спорт не по-рано от 7-годишна възраст. Като между седем и девет години е перфектното време за стартиране на подобни занимания, тъй като скуошът се характеризира с по-голямо натоварване в областта на коленете.
Този спорт е идеален и за възрастни, тъй като спомага за поддържане на фигурата. Причината: много е натоварващ и умело съвместява в едно кардиото с извайването на мускулатурата. Скуошът дори е оценен като №1 в класация за най-здравословен спорт на сп. Forbes, заради кардио натоварването и калориите, които се изразходват за един час.

За един час в зависимост от физиката на човек и начинът му на игра се изразходват между 600 и 1000 калории.

Волейбол

Волейболът е друга активност, на която да заложиш през настоящия месец. Този спорт датира още от края на XIX век. За негов откривател се приема американецът Уилям Морган, който решава да постави мрежа за тенис и заедно със своите ученици да започне да прехвърля през нея плондер от баскетболна топка.

Любопитно е, че в началото няма определен брой на участниците, а началният удар се изпълнява не само с една ръка, но и на един крак. Играта е наречена "минтонет", а чак година по-късно е кръстена "волейбол".

Волейболът не е подходящ за малки деца, тъй като тяхната физика все още не се е оформила напълно. Ако искате наследникът ви да се занимава с този вид спорт активно, трябва да изчакате да навърши 12-13 години. През пубертетът не само тялото ще се е развило достатъчно, но и подобна физическа активност ще допринесе за развитието на добро телосложение и издължаване на фигурата.

Волейболът е прекрасен вариант за спорт за детето, не само заради физическите плюсове от практикуването му, но и защото подобна отборна игра развива социалните умения на малчугана. Той е идеално занимание и за възрастни, както заради положителното му влияние върху тялото и здравето, така и заради психилогическите плюсове от практикуването му.

Като всяка физическа активност волейболът топи калории и стяга мускулите. Смята се, че този спорт подобрява точността и бързата реакция, както и развива ловкостта. Освен изброеното волейболът влияе благоприятно и върху паметта.

Изследователи от университета на Британска Колумбия смятат, че редовните аеробни упражнения, към тях спада и волейболът, увеличават размера на хипокампуса, зоната на мозъка, отговорна за вербална памет и учене.

Баскетбол
Баскетболът възниква в края на 1891 година благодарение на опита на един канадски учител да измисли начин да ангажира учениците си през зимните месеци и същевременно с това да ги поддържа в добра форма.

Интересно е, че първоначално спортът се играе с футболна топка. След това със специални кафяви топки, а чак 50-те години на миналия век се появява оранжевата топка, позната ни днес.

Баскетболът при децата може да започне да се практикува от 5 годишна възраст. В началото обаче фокусът е върху развитието на двигателната култура, а не толкова върху научаване на правилата. Въвеждането на правила по време на игра обикновено започват при деца на възраст между 7 и 9 години. На 10-11 годишна възраст вече може да се включват в отборна игра срещу съперници.

Подобно на волейбола и баскетболът развива социалните и комуникативните умения на детето.

Баскетболът е отборна игра, идеална и за възрастни. Не само за развлечение в свободното време, но за поддържане на фигурата и здравето. Този спорт подобрява координацията и двигателната култура. Освен това е идеална активност за извайване на тонизирано тяло. Баскетболът укрепва мускулатурата и същевременно с това представлява активност с подчертан кардио елемент.

Освен това едночасовото занимание с баскетбол хаби между 630-750 калории. Доста впечатляващо, нали?

Също така баскетболът бори депресията и подобрява общото състояние на имунната система, разкриват от университета Сайнт Луис. Заниманията с баскетбол подобряват работата на сърдечно-съдовата система и заздравяват костите, съобщават от U.S. Office on Women's Health.

На който и спорт да заложиш и да започнеш да практикуваш заедно с детето/децата си, няма да сгрешиш. Защото физическата активност е източник на добро настроение и здраве. А и е качествено време, което да споделиш с наследника си.

Автор
Росица Кацарова

Подобни статии